Our Announcements

Not Found

Sorry, but you are looking for something that isn't here.

Posts Tagged GEO =DOORDARSHAN 2

Foreign Control of News Media: GEO INDIA’S TROJAN HORSE


 PEMRA did not take any action and did not even publish the ownership details of Jung group. Also note that the Jung group did not deny what I had stated about their ownership by Anil Ambani leave aside sending legal notices to me or Business Recorder.

 

It is reported that Shakilur-Rehman and his son are in Dubai now!

Whatever being done by Jang/ GEO is deliberate, a thoughtful move to back stab Armed Forces and destabilize & weaken Pakistan. In this move PML-N is fully on board. Recent statements of Khawajasaras speaks for itself. In the past  PPP deliberately maneuvered to dump East Pakistan, as they only wanted to live with West Pakistan. Now this Paya Party, PML-N is going to shed all the three smaller provinces and would be happy with Punjab only. Even Azad Kashmir is not in  their books. PML-N is in pursuit of this policy ever since NS became PM for the first time, his tussle with our Armed Forces is based on the same policy. He wants to tame the Armed Forces to surrender before his will.

 

A simple illustration of their mid set is spread of their investments  All properties and industries belonging to Nawaz Sharif & Party are located either in Central Punjab or abroad. Recently held elections is a first step in this direction. Remember once ZAB had said IDHAR HUM  – UDHAR TUM  May God save the rest of Pakistan from these vultures.

GEO TROJAN HORSE OF INDIA

IN

PAKISTAN

 

Foreign Control of News Media

By

Inam Khawaja

In 1961 Syed Wajid Ali a prominent industrialist in a joint venture with Nipon Electric Company (NEC) started the TV in Pakistan shortly after a few test transmissions by the joint venture Ayub Government took over the project in “national interest”. The first TV Station of Pakistan Television Corporation (PTV) was started on 26, November 1964 from Lahore, followed by Dhaka in 1965, shortly thereafter in 1965 the third station was set up in Islamabad/Rawalpindi, and the fourth in Karachi in 1966. Stations were set up in Quetta and Peshawar by 1974 and in 1976 PTV began colour transmission.

In October 1999 when Musharraf usurped power by a coup d’ etat Pakistan had a single TV network PTV and a few private channels. In 2002 Musharraf permitted private channels to operate and even broadcast their own news and current affairs content and in his superior wisdom even permitted foreign ownership in the name of freedom of expression!!

As a result of this disastrous blunder today several TV channels are almost fully or partially foreign owned. No one can deny that the policy of the media reflects the interests of its owners.

The Jung/New Group set up The Independent Media Corporation. The ownership of this media group is reported on the internet to include; Anil Ambani (of India), an American Group and the Mir Shakilur Rehman family. One wonders why the Jung does not contradict this internet report.

Mir Ibrahim Rehman was awarded the Robert F. Kennedy award for public service at Harvard University.He is the first Muslim and only the second person from South Asia to receive this coveted award. The award was given for his work in getting Pakistan an independent judiciary and for working for peace between Pakistan and India—The Aman-ki-Asha program. His Paper covered the idea of changing the public narrative. The question is which public was Mir Ibrahim serving? American, Israeli or Pakistani? Geo TV seems to serve Indian agendas –the Indian theme of “common culture”.

I am afraid to say that there is no such thing as “South Asian Culture”. However there are two totally different Hindu and Muslim Cultures. There is hardly anything common between these cultures: language, script (left to right versus right to left), literature, poetry, music, architecture, dress, food (even the method of serving food is different), method of greeting, all the rituals i.e. birth, marriage, death, and finally the way of thinking.

As far back as 1934 The Joint Select Committee on Indian Constitutional Reforms of the House of Commons Session stated;

“Two third of its inhabitants profess Hinduism in one form or another as their religion, over seventy five million are followers of Islam; and the difference between the two is not only in religion in the stricter sense but also of law and culture. They may be said to indeed represent two distinct civilizations. Hinduism is distinguished by the phenomena of its caste which is the basis of its religion and social system. The religion of Islam on the other hand is based upon the concept of the equality of man”. (House of Commons UK 1933-34, Volume1, para 1).

I am afraid that in spite of what Indians, Aman-ki-Asha and Geo TV may say for political or economic reasons the facts on the ground are what has been enumerated and stated above.

The International Herald Tribune (IHT) is the international edition of The New York Times, and the Pakistani newspaper The Express Tribune is in partnership with the IHT which they state on their front page. We are given a copy of the IHT daily with The Express Tribune but people foolishly ask no questions! How can a newspaper of the quality of International Herald Tribune be printed and distributed for Rs 19.00 (19 cents) all over Pakistan?

The electronic media in their entertainment programs are promoting Hindu culture (Bollywood) and highly objectionable programs like “JALWA”My question to the owners of these TV channels is would they like their daughters or sisters to perform these dances?

Furthermore one would like to know why the Pakistan Censor Board is allowing the free uncensored broadcast of films and programs with objectionable content on various TV channels.

One would like PEMRA to disclose in public interest the exact ownership of all the TV channels. The viewers must be aware as to who is paying for and thus controlling the policy of these talk shows and programs on various TV channels.

Karachi.

August 3, 2013

Business Recorder – 14, August 2013.

The attached article was published on 14th August 1023 in Business Recorder.

 
 PEMRA did not take any action and did not even publish the ownership details of Jung group. Also note that the Jung group did not deny what I had stated about their ownership by Anil Ambani leave aside sending legal notices to me or Business Recorder.
 
It is reported that Shakilur-Rehman and his son are in Dubai now!
 


, , , , ,

No Comments

Capital Talk and Zaid Hamid: GEOs Stealth Policy of Pakistan ISI & Armed Forces Bashing

 Dear Pakistanis at home and abroad, please send a copy of this article to Indophile Jang Group and Hamid Mir, the Voice of India in Pakistan at the e-mail addresses given below.

 FROM: N.Malik, address removed

To: hamid.mir@geo.tv;

saleem.safi@janggroup.com.pk
 

Bashing Zaid Hamid by GEO & Hamid Mir Or Shooting the Messenger

 Yesterday in the Capital talk it was most unusual that  you discussed a person Mr Zaid Hamid instead of discussing a subject
 or a topic afflicting our nation now days. I wish I could type in
 Urdu to be able to express myself in a better way especially when I
 Know that English is not one of your strong points. However that
 you reacted to Mr Zaids previous talk shows reflects that there is
 something that really worries you and your owners – now well known to
 be the Indians.
 You are always lambasting Army and the ISI – never the RAW or India.
 Ur TV channel was the first one to discover the ghost story of Ajmal
 Kasab and Farid kot. It was but the lonely Zaid who had pointed
 out the loopholes of the claimed indian story and confirmed that Kasab
 was a Hindu. U are a Punjabi Kashmiri. In your Mohalla are the
 butchers called with the alias of “Kasai” or “Kasab”? Further the
 manner the operation was carried out was the most idiotic which no
 commando would ever so do and is never done the manner it was claimed.
 The initial report of finding two rubber boats in the channel ( and
 which was quickly back tracked) was a small part of a forty five years
 old plan, now wasted out, which must have been with the Indians
 intelligence and in a haste that was thrown in.
 I was ever more surprised to hear Saleem Safi who I always considered
 to be a balanced reporter and anaylist, he was also apparently blown
 in with the winds.
 Now read below and look into yourself who are you? Are u serving the
 interests of ur Mother land or her enemies. You should thank Allah who
 made you some one important from a small time reporter later propped
 up by Mark Telly.
 
 
 “The proverbial cat is out of the bag and Pakistan’s populist Supreme Court
 has announced its decision on the *Report of Media Commission*. As
 expected, the court in its ruling made public on its website has chosen not
 to touch the sensitive parts of the report. The most sensitive is *dubious
 interest of foreigners in Pakistan’s electronic media*.****
 
 There are two most sensitive issues mentioned in the report:****
 
 
 – Media watchdog, PEMRA informed the commission a couple of media houses
 are reported to have received large grants in the form of advertising
 contracts from overseas sources. It is said that one such grant is *20
 million British pounds.* Any attempt by PEMRA to probe such matters
 immediately leads to claims that there is an attempt to curb freedom of the
 media and there is always the recourse to obtaining a stay order if an
 inquiry is held. Most of the funds are channeled through the cover of
 a *Norwegian
 nongovernmental organization* named *“Friends without Borders”* but it was
 found the footprints of this funding lead to *Indian sponsors* including
 the Indian state television, the *Doordarshan* .
 
 

Who is Keith Rupert Murdoch
? 

< http://www.allvoice s.com/people/ rupert_murdoch and
 why the Indians send their money to one Pakistani channel? If the influence
 of Murdoch and Indians was not checked in Pakistan, then PEMRA was in
 breach of trust and an accomplice in the crime of allowing foreigners
 making inroads into Pakistani airwaves through their money.****
 
 Keith Rupert Murdoch is an Australian American media mogul. In July 2011,
 he faced allegations that his companies, including the News of the
 World<https://en.wikipedi a.org/wiki/ News_of_the_ World,
 owned by News Corporation, had been regularly hacking the phones of
 celebrities, royalty and public citizens. He faces police and government
 investigations into bribery and corruption by the British government
 and FBI<https://en.wikipedi a.org/wiki/ Federal_Bureau_ of_Investigation
 investigations  in the US. On July 21, 2012, Murdoch resigned as a director of News
 International. ****
 
 The allegation of PEMRA that one channel (GeoTV) received huge amounts in
 the name of sponsorship is most disturbing. That the amounts were actually
 sent by Indians should have rung alarm bells in the courtroom and media
 watchdog taken to task but the Supreme Court did not utter a single word in
 its order. The Supreme Court could do was to order an investigation. But
 this very serious breach of trust on the part of PEMRA escaped the
 attention of the court which strengthens the perception that the said
 channel is enjoying strong influence in the courtroom.** **
 
 What are the services that Geo is delivering for India? Numerous.

4Like ·  · Share

 

Indian Content and ISI Bashing

From
 showing excessive Indian contents to bashing Pakistan’s ISI and armed
 forces for anything happening anywhere in the world. This was the first
 channel which blamed in unison with Indian media that Mumbai Attacks in
 November 2008 were perpetrated by ISI. Not only that, it helped Indian
 establishment’ s line that Pakistanis were involved in the attacks when it
 prepared a package and informed the world that Ajmal Kassab belonged to a
 Pakistani town Faridkot. Now when this line of propaganda has been
 questioned in India with Indian security officials blaming their own
 government, the cover of this channel has been blown off.

Indian Propaganda and Pakistan Armed Forces Bashing by GEO


 Why this channel bashes ISI and armed forces? Because ISI and armed forces
 must be weakened at the point in time when they are fighting India’s
 proxies in FATA, Balochistan and even in Karachi. This is something enemy
 does to pressurize the security establishment of the rivals and break their
 resolve to fight. The Pakistani channel is doing exactly the same and
 earning millions of dollars of Indian money it has received. The security
 establishment should realize that even this channel is an Indian proxy and
 needs to be fought. The Supreme Court owes its popularity to this channel
 and may not take any action or utter any word to displease it.

 

, , ,

No Comments

FRONTIER POST:Friends of Bangladesh or traitors of Pakistan

Hamid Mir & Asma Jahangir:

Friends of Bangladesh or traitors of Pakistan

by  

Mohammad Jamil

Anchorperson and columnist of a large media group Hamid Mir, in his recent column titled ‘Pachtaway’ (repentances) has apprised the audience about details of ceremony held to honor friends of Bangladesh on 24th March 2013. He had gone to Dhaka to receive the award of his father Late Professor Waris Mir, who stood for freedom of speech and enjoyed respect in literary circles and in media.

 
Hamid Mir had every right to accept this award, but the way he commented negatively in his column has brought disgrace to Pakistan. Anticipating the reaction, Hamid Mir wrote: “Some people lacking intelligence may dub them as traitors, yet 13 Pakistanis decided to accept the award”. It is true that some people had genuinely felt that Awami League having a clear majority in the national assembly should have been given the right to form the government. And Professor Mir was one of them. But one would not know that if Professor Waris Mir were alive, whether he would have gone to Bangladesh to receive such award.
Some writers had opposed Bangladesh government for its decision to honor friends of Bangladesh and opined that only unconscionable Pakistanis would accept such award. In December 2012, when the names of ‘Friends of Bangladesh’ were announced, Sheikh Hasina had refused to attend D-8 conference in Pakistan unless Pakistan tendered apology for, what she said, genocide of Bengalis. Mst Asma Jahangir also received award on behalf of his late father Malik Ghulam Jilani, who was Vice President West Pakistan Awami League, it was understood that he was awarded. Otherwise also people know Asma Jahangir’s views about Pakistan and its military. Salima Hashmi, who received the award on behalf of his father late Faiz Ahmed Faiz by the Bangladesh government on 24th March 2013, said: “The Pakistan government should formally apologise to the people of Bangladesh for the atrocities committed by Pakistan occupation army during the War of Independence in 1971”. This is exactly the same language that Sh. Hasina Wajid speaks.
Late Mir Ghous Bakhsh Bizenjo was posthumously given ‘Bangladesh Liberation War Honour Award’, which was received by his son Mir Hasil Bizenjo. Tahira Jalib received the award declared for Habib Jalib. Begum Tahira Mazhar Ali Khan, Ahmed Salim, Dr. Iqbal Ahmed, Sindhi poet Inwar Pirzada and Qazi Faez Isa were also given awards for opposing military operation in then East Pakistan. One should differentiate between opposing the military action in the then East Pakistan and those receiving awards for being friends of Bangladesh. 
If Bangladesh government is pro-India and continues Pakistan-bashing, then those who received awards are not sincere with Pakistan. They do not feel qualms in condemning and blaming Pakistan while turning a blind against the horrors of Mukti Bahini and India’s role; hence they are not patriots. Pakistan had formed Hamood-ur-Rehman Commission to investigate into the causes of the tragedy of disintegration of Pakistan, and the excesses perpetrated in then East Pakistan, of course by the rebels and the military that was trying to quell the rebellion.
Hamood-ur-Rehman Commission Report observed that formation of One-unit, principle of parity, unitary form of government and system of basic democracies were the reasons for alienating the people of smaller provinces that led to disintegration of Pakistan. Whereas the commission criticized the then military and politicos for their ineptness, it had debunked the propaganda by India that two to three million Bengalis had been killed by the Pakistan army. The Commission had put the figure of casualties at twenty six thousand including the killings of West Pakistanis, members of Pakistan’s security personnel and Biharis that were butchered by Mukti Bahini guerillas. Anyhow, former prime minister of Bangladesh Khaleda Zia is on record having said that figure of three million dead was highly exaggerated. Many books have been written calling the genocide of Bengalis farce; however those under the influence of India or writers with anti-Pakistani streak put the figure as high as 3 million.

It has to be mentioned that people have not forgotten the genocide of non-Bengalis during the civil war and afterwards at the hands of Bengali nationalists. However, Pakistan considered the matter settled, as Sheikh Mujib had made no demand for apology during his visit to Lahore to attend Islamic Summit or even after that. But Sheikh Hasina has shown complete obedience towards Indian masters, be it humiliating Pakistan or be it providing and unwavering support to India, which has deprived Bangladesh of its right over river Barak when India unilaterally decided to build a Tipaimukh dam on this site with huge reservoir. This means that River Barak, which flows into Bangladesh from the Indian state of Manipur, will go dry completely. India is also concentrating small rivers flowing from India to Bangladesh to make a mainstream in India to use water for its domestic needs; thus depriving Bangladeshi farmers of water by diverting its rivers. There was also dispute between India and Bangladesh on the matter of fencing the border by India.
Many writers hold the view that on 16th December 1971, Pakistan was dismembered as a result of international terrorism. India was, of course, on the forefront whereby the former USSR helped India in implementing the insidious plan to disintegrate Pakistan. Unfortunately, Pakistan’s so-called friends – America and the West – acted as silent spectators. A lot many books, theses and reviews have been written on the causes of fall of Dacca and disintegration of Pakistan. It was unfortunate that in 1971 the UN and the big powers did nothing to stop India to dismember independent country with recognized international boundaries. 

After the break-up of Pakistan, India declared that two-nation theory had sunk in the Bay of Bengal. But eidetic reality was that Bangladesh became an independent country with Muslim identity, and in general Bengladeshis are not willing to accept India’s hegemony. Bangladesh had also refused to send its troops to Afghanistan, which seems to be the result of the fact that Bangladeshis guard their freedom very jealously, despite Sheikh Hasina’s appeasement policy towards India.

 

 

Reference

 

, , , , , , , , , ,

No Comments


Skip to toolbar