Our Announcements

Not Found

Sorry, but you are looking for something that isn't here.

Posts Tagged GEO Trojan Horse of India

Foreign Control of News Media: GEO INDIA’S TROJAN HORSE


 PEMRA did not take any action and did not even publish the ownership details of Jung group. Also note that the Jung group did not deny what I had stated about their ownership by Anil Ambani leave aside sending legal notices to me or Business Recorder.

 

It is reported that Shakilur-Rehman and his son are in Dubai now!

Whatever being done by Jang/ GEO is deliberate, a thoughtful move to back stab Armed Forces and destabilize & weaken Pakistan. In this move PML-N is fully on board. Recent statements of Khawajasaras speaks for itself. In the past  PPP deliberately maneuvered to dump East Pakistan, as they only wanted to live with West Pakistan. Now this Paya Party, PML-N is going to shed all the three smaller provinces and would be happy with Punjab only. Even Azad Kashmir is not in  their books. PML-N is in pursuit of this policy ever since NS became PM for the first time, his tussle with our Armed Forces is based on the same policy. He wants to tame the Armed Forces to surrender before his will.

 

A simple illustration of their mid set is spread of their investments  All properties and industries belonging to Nawaz Sharif & Party are located either in Central Punjab or abroad. Recently held elections is a first step in this direction. Remember once ZAB had said IDHAR HUM  – UDHAR TUM  May God save the rest of Pakistan from these vultures.

GEO TROJAN HORSE OF INDIA

IN

PAKISTAN

 

Foreign Control of News Media

By

Inam Khawaja

In 1961 Syed Wajid Ali a prominent industrialist in a joint venture with Nipon Electric Company (NEC) started the TV in Pakistan shortly after a few test transmissions by the joint venture Ayub Government took over the project in “national interest”. The first TV Station of Pakistan Television Corporation (PTV) was started on 26, November 1964 from Lahore, followed by Dhaka in 1965, shortly thereafter in 1965 the third station was set up in Islamabad/Rawalpindi, and the fourth in Karachi in 1966. Stations were set up in Quetta and Peshawar by 1974 and in 1976 PTV began colour transmission.

In October 1999 when Musharraf usurped power by a coup d’ etat Pakistan had a single TV network PTV and a few private channels. In 2002 Musharraf permitted private channels to operate and even broadcast their own news and current affairs content and in his superior wisdom even permitted foreign ownership in the name of freedom of expression!!

As a result of this disastrous blunder today several TV channels are almost fully or partially foreign owned. No one can deny that the policy of the media reflects the interests of its owners.

The Jung/New Group set up The Independent Media Corporation. The ownership of this media group is reported on the internet to include; Anil Ambani (of India), an American Group and the Mir Shakilur Rehman family. One wonders why the Jung does not contradict this internet report.

Mir Ibrahim Rehman was awarded the Robert F. Kennedy award for public service at Harvard University.He is the first Muslim and only the second person from South Asia to receive this coveted award. The award was given for his work in getting Pakistan an independent judiciary and for working for peace between Pakistan and India—The Aman-ki-Asha program. His Paper covered the idea of changing the public narrative. The question is which public was Mir Ibrahim serving? American, Israeli or Pakistani? Geo TV seems to serve Indian agendas –the Indian theme of “common culture”.

I am afraid to say that there is no such thing as “South Asian Culture”. However there are two totally different Hindu and Muslim Cultures. There is hardly anything common between these cultures: language, script (left to right versus right to left), literature, poetry, music, architecture, dress, food (even the method of serving food is different), method of greeting, all the rituals i.e. birth, marriage, death, and finally the way of thinking.

As far back as 1934 The Joint Select Committee on Indian Constitutional Reforms of the House of Commons Session stated;

“Two third of its inhabitants profess Hinduism in one form or another as their religion, over seventy five million are followers of Islam; and the difference between the two is not only in religion in the stricter sense but also of law and culture. They may be said to indeed represent two distinct civilizations. Hinduism is distinguished by the phenomena of its caste which is the basis of its religion and social system. The religion of Islam on the other hand is based upon the concept of the equality of man”. (House of Commons UK 1933-34, Volume1, para 1).

I am afraid that in spite of what Indians, Aman-ki-Asha and Geo TV may say for political or economic reasons the facts on the ground are what has been enumerated and stated above.

The International Herald Tribune (IHT) is the international edition of The New York Times, and the Pakistani newspaper The Express Tribune is in partnership with the IHT which they state on their front page. We are given a copy of the IHT daily with The Express Tribune but people foolishly ask no questions! How can a newspaper of the quality of International Herald Tribune be printed and distributed for Rs 19.00 (19 cents) all over Pakistan?

The electronic media in their entertainment programs are promoting Hindu culture (Bollywood) and highly objectionable programs like “JALWA”My question to the owners of these TV channels is would they like their daughters or sisters to perform these dances?

Furthermore one would like to know why the Pakistan Censor Board is allowing the free uncensored broadcast of films and programs with objectionable content on various TV channels.

One would like PEMRA to disclose in public interest the exact ownership of all the TV channels. The viewers must be aware as to who is paying for and thus controlling the policy of these talk shows and programs on various TV channels.

Karachi.

August 3, 2013

Business Recorder – 14, August 2013.

The attached article was published on 14th August 1023 in Business Recorder.

 
 PEMRA did not take any action and did not even publish the ownership details of Jung group. Also note that the Jung group did not deny what I had stated about their ownership by Anil Ambani leave aside sending legal notices to me or Business Recorder.
 
It is reported that Shakilur-Rehman and his son are in Dubai now!
 


, , , , ,

No Comments

GEO NETWORK BLATANTLY VIOLATES PEMRA’S POLICIES YET PEMRA STAYS SILENT

SOS PAKISTANIS:GEO INDO-US TROJAN HORSE

 Unknown-6 

Petition filed against GEO Network’s channel Geo Kahani for airing objectionable content and violating PEMRA’s policies.

* Geo Network violated the PEMRA policy for all its entertainment channels.
* GEO Kahani airing more than 40% – 70% foreign content against allowed limit of 6%.
* PEMRA’s failure to enforce its policy on Geo Network is discriminatory.
* Petition demands cancellation of GEO Kahani’s license.

Violating the PEMRA policies by airing more than 40% foreign content, Pakistan’s largest law firm has filed a petition on behalf of URDU1 against ‘GEO Kahani’ which comes under the banner of GEO/Jang Network.

GEO Network is on a foreign agenda; promoting foreign content consequently Pakistan being subjected to cultural invasion.

According to PEMRA’s policy, 10% of the entire broadcast content of any entertainment channel can be foreign. Out of this, 4% of foreign content should be English and the remaining 6% can be non-English i.e. dubbed in Urdu or India.
GEO Kahani, however is clearly violating PEMRA policy by broadcasting more than 40% – 70% of foreign content as of today, even after the petition.

Holding power in the industry doesn’t give anyone the right to break laws. PEMRA being the lawful authority is responsible for taking actions against all such illegitimate activities. While in GEO’s case, no such action has taken on this open violation.
It has always been the case that GEO Group influences power circles through its dominancy. Does this mean it also has an influence on PEMRA? Is PEMRA covering GEO or will they take the stand and cancel GEO Kahani’s license in the light of this evidence!

Here’s what the petition states:

– Geo Network violated the PEMRA policy for all entertainment channels that states that only 10% of the entire broadcasting content can be foreign out of which 4% should be English content while rest of the 6% can include Non-English (Indian or other) content.

– The Programming of Geo Kahani, a part of Geo Network consists of more than 40% of Foreign content which consist of Indian and other non-English foreign content dubbed in Urdu – which is in clear violation of PEMRA’s aforementioned policy.

– PEMRA has not taken any action against this blatant violation of its policies by GEO Network on account of latter’s vast influence and power.

– Geo Network is abusing its dominant position and political influence as Pakistan’s largest media group to oust competitors.

– PEMRA’s failure to enforce its policy on Geo Network is discriminatory, unreasonable and arbitrary – which is in clear renunciation of PEMRA Ordinance.

– It is statutory obligation of PEMRA to ensure licenses are treated equally and fairly and do not exceed their programming mix limits imposed in their licensing terms.

– Such absence of action will have an adverse effect on diversity of electronic media in Pakistan and choice available to viewers.

 

Posted by __Salman on 22 July 2013 |

, , ,

No Comments


Skip to toolbar